petek, 30. oktober 2009

Nov roman Zuzanne G. Kraskove, Lugovo kopje


V sredo, 4.11.2009, bo v Konzorciju ob 18.uri v Sloveniji živeča slovaška pesnica in pisateljica Zuzanna G. Kraskova, predstavila že svoj drugi roman, LUGOVO KOPJE. Poleg pogovora z avtorico in predstavitve romana, bo na dogodku moč slišati tudi odlomke iz pričuječega literarnega dela, ki jih bo prebiral Rok Govednik. Literarni večer bo vodila Majda Kne.

"Skozi tragikomične dogodke, ki se z nenadzorovano hitrostjo zgrinjajo na pleča posameznika in so praviloma usodni, nam avtorica tudi v tem romanu izrisuje ujetost, strahove, pogum, up in brezup, navsezadnje pa ravnodušje in vdanost v neusmiljenost eksistence pa vendar skozi boj zoper lastno premaganost, ki ovrednoti in osmisli njegovo sledeče življenje."

Prof. Dr. Andrej Rozman

"Keltsko izročilo pravi, da je Lug (Lugh), bog sonca, ki je bil poleg mnogih darov tudi bog bojevanja, s pomočjo kopja rešil kraljestvo boginje Danann pred mračnim ljudstvom iz podzemlja. Ognjeno kopje, ki je povzročalo smrtne rane, ni nikoli zgrešilo. V rokah številnih junakov se je množilo, mnogokrat pa usmrtilo tudi svojega nosilca ali tiste, ki so ga obdajali. Včasih je junaka ubila celo kaplja krvi, ki je kanila iz osti ognjenega kopja. Izročilo priča o kaznovanju. In zločinu. Zločin, ki kot strašljiv odmev bedi nad človekovim bivanjem že od njegovih začetkov, je v tesnem razmerju z njegovim razvojem. Spogleduje se s psihološko strukturo slehernika in je z njim nenehno v stiku, kajti zločin razume ogorčenje, sovraštvo, krivico in maščevanje. Je vseh oblik in vseh barv; zločin nad naravo, zločin nad hrano, poklic kot zločin, masovni zločin, totalitarni zločin, zločin iz sovraštva, zločin zaradi krivice, prisilni zločin, zločin nad zločinom, zločin zaradi zločina. Nakar mu sledi obupno iskanje načina, kako prikriti, kako priznati, predvsem pa, kako ga opravičiti, ker zločin nikoli ni nepričakovan, je v stalni povezavi s psihičnimi procesi, je nevidna nit, ki povezuje in okupira svet."

Zuzanna G. Kraskova


0 komentarji:


Nina Cvar in Tit Podobnik FIMUTHE: Film, Music and Theory