sobota, 2. avgust 2008

Večer med free-jazzom in kantavtorstvom

Četrtkovo dogajanje na Sajeti se je pozibavalo med svobodnjaško ekspresijo ter nostalgijo vzbujajočim jugo-kantavtorstvom.

Tolminski punt ne potrebuje neke posebne predstavitve. Zlatku Kaučiču, nedvomno enemu najbolj prepoznavnih bobnarjev slovenske jazzovske srenje in Petru Brötzmannu, živi legendi razgaljanja ter razstavljanja glasbenih tem, se je ob tej priložnosti pridružil še baritonski glas Roberta Vrčona, sicer stalnega člana ljubljanske opere. V nekaj več kot uri nekomfornih glasbenih užitkov, so z vse prej kot rezerviranim pristopom umetelno ujeli esenco skrbno odbranih vrstic slovenskih poetov s Srečkom Kosovelom na čelu. V vlogi recitatorja in s tem povezovalca neuokvirjenih kompozicij se je Robert Vrčon odlično znašel, njegov bariton pa je k vsej zadevi dodal avantgardistični pridih, ki je smiselno zaokrožitev našla v Kosovelovi konstruktivistični Destrukciji. Spretno prebiranje značilnih brötzmannovsko lirično-prepihanih zvočnih barv ter izvijanje nežnejših tonov iz njih, je podkrepljeno z Zlatkovim dirigiranjem vsekakor prehitro minilo. Če je free-jazz glasba, ki te sleče, potem smo v četrtek zgolj zavoljo časovne postavke vsi ostali v gatah.

Iz kino-avditorija se je dogajanje nato spustilo na sotočje. Dostopnost glasbe rahlo okajenega Marka Breclja in skritega gosta Damirja Avdića je botrovala tudi bolj razigranemu ter sproščenemu vzdušju. Momljajoča izvedba obširnega repertoarja Brecljevih skladb se je tako zlila z okoljem in pripravila teren za nastop najbolj skrbno varovanega nastopajočega letošnje Sajete. Stari znanec kreativnega tabora je upravičil sloves bosanskega psiha in v svoji nepozabni maniri s sočnim izrazoslovjem ter z distorzirano kitaro predstavil še tršo plat kantavtorstva.

Članek bo v okviru širšega javljanja s Sajete 2008 objavljen na Radiu Študent.


Damir Avdić aka bosanski psiho - uvod v koncert



Posebna zahvala gre na naslov "Mihata", ki je ob crknjenem avtu nesebično ponudil prevoz do Tolmina in nazaj:).


Nina Cvar in Tit Podobnik FIMUTHE: Film, Music and Theory