Včeraj se je v Kinoteki s projekcijo Lucasovega THX 1138 (1971) začela šestmesečna retrospektiva filmov novega Hollywooda z naslovom "Zadnji film". Retrospektivo bo sestavljalo okoli sto petdeset filmov, pregledno pa bodo pokrivali obdobje sedemdesetih let v ameriški filmski produkciji. Pod programski izbor se je podpisal Marcel Štefančič jr..
ZDA: Novi hollywoodski pogled
Hollywood se je v šestedestih letih srečeval s težavami. Snemanje v filmskem centru je postalo izjemno drago, zato so mnogi, ti. begunci, snemali v Evropi. In bolj kot kdajkoli so se filmi snemali po preizkušenih receptih, a niti to ni zagotavljalo finančnega uspeha. Razloge za to je potrebno iskati tudi v novi generaciji najstnikov, ki jih običajna hollywoodska ponudba ni več zanimala. Navkljub temu so se veliki studijski šefi sprva bali novačiti režiserje z novim pogledom na film. Potem pa se je leta 1967 rodil novi ameriški film. Spočela sta ga Bonnie in Clyde, razbojniški par, ki sta ga izjemno upodobila Faye Dunaway in Warren Beatty. Film je prinesel množico učinkov, sposojenih iz novega vala (npr. spreminjanje hitrosti, nagli in zapleteni montažni rezi), Arthur Penn pa je z brutalnimi rezi v ameriški film vnesel novo raven nasilja. Uspeh pričujočega filma je spodbudil druge režiserje, da so se zavedli novih, bolj svobodnih pogledov na spolnost in nasilje. Posledica so bili filmi, kakršna sta Diplomiranec (1967) in Divja horda (1969).
Vir: Filmski seminar Društva kulturologov
ZDA: Novi hollywoodski pogled
Hollywood se je v šestedestih letih srečeval s težavami. Snemanje v filmskem centru je postalo izjemno drago, zato so mnogi, ti. begunci, snemali v Evropi. In bolj kot kdajkoli so se filmi snemali po preizkušenih receptih, a niti to ni zagotavljalo finančnega uspeha. Razloge za to je potrebno iskati tudi v novi generaciji najstnikov, ki jih običajna hollywoodska ponudba ni več zanimala. Navkljub temu so se veliki studijski šefi sprva bali novačiti režiserje z novim pogledom na film. Potem pa se je leta 1967 rodil novi ameriški film. Spočela sta ga Bonnie in Clyde, razbojniški par, ki sta ga izjemno upodobila Faye Dunaway in Warren Beatty. Film je prinesel množico učinkov, sposojenih iz novega vala (npr. spreminjanje hitrosti, nagli in zapleteni montažni rezi), Arthur Penn pa je z brutalnimi rezi v ameriški film vnesel novo raven nasilja. Uspeh pričujočega filma je spodbudil druge režiserje, da so se zavedli novih, bolj svobodnih pogledov na spolnost in nasilje. Posledica so bili filmi, kakršna sta Diplomiranec (1967) in Divja horda (1969).
Vir: Filmski seminar Društva kulturologov
0 komentarji:
Objavite komentar