ponedeljek, 6. oktober 2008

Tropski vihar: V iskanju prave parodije…

Filme o vietnamski vojni, poleg iraškega in afganistanskega debakla, največji vojaški nočni mori ZDA, so pred dvema desetletjema in več snemali vešči mojstri filmskega jezika, ki so tako rekoč v slabem desetletju posneli same velike filme ter tako s pripovedovanjem zgodb o krizi v Vietnamu, ustvarili pravi pravcati podžanr t.i. vojnega filma. Nedvomno so filmi kot so Apokalipsa zdaj (1979), Lovec na jelene (1978), Vod smrti (1986) in Full Metal Jacket (1987) pomagali krojiti javno mnenje zahodne in svetovne javnosti o ameriškem vojaškem lomastenju po Indokini v drugi polovici minulega stoletja, prav tako pa so slednji postali tudi obvezna, malodane arhetipska didaktična snov za vsakogar z željo po snemanju resnih vojnih filmov. Po drugi strani pa so omenjeni filmi s svojo izrazito popularnostjo v množični kulturi, spektakelskim izrekanjem, da vejo, kaj je resnična groza vojne, pa čeprav v formi metafore – v mislih imamo Coppolovo Apokalipso zdaj – postali več kot žlahtna snov za parodiranje tovrstnega podžanra.

Recenzijo bo v celoti mogoče prebrati na www.novicar.si.


0 komentarji:


Nina Cvar in Tit Podobnik FIMUTHE: Film, Music and Theory