ponedeljek, 5. april 2010

Škratova filmska mala šola vnovič vabi!

Vljudno vabljeni, da se nam pridružite že na našem letošnjem drugem filmsko-škratovskem družbenju. Tokrat v goste prihaja Katja Čičigoj:

Katja Čičigoj: Pastiš v masalini omaki: Kartografija nestvarnosti kot simptom globalizirane stvarnosti v filmu Revni milijonar

7.4. 2010, ob 18. uri, v klubu SOT 24,5 (stavba Lovci), Metelkova mesto.

»What can a slumdog possibly know?« se v filmu Revni milijonar (Slumog Millionaire, Danny Boyle, 2009) sprašuje zasliševalec Jamala, dečka iz mumbaiskega sluma, ki je tik na tem, da zmaga na indijski verziji TV kviza Lepo je biti milijonar. Toda – kaj pa lahko britanski režiser ve o dečku iz indijskega sluma?

V tokratnem predavanju se s pomočjo Jamesonove neomarksistične filmske teorije sprašujemo prav to- kakšno je bilo Boylovo »srečanje s tujo kulturo?« Gre zgolj za postmoderni pastiš pastiša, za jadranje na rastoči popularnosti bollywoodskega žanra, ki film spreminja v skorajšnjo MTV poldokumentarno dramo? Kakšno je razmerje med objektom pastiša in njegovo reprezentacijo? Kje (ali sploh) gre iskati dokumentarno vrednost oskarjevega nagrajenca? Morda v kognitivni kartografiji globalizirane stvarnosti s politično subverzivnim potencialom? Ali gre zgolj za obliko poverty porna, v kateri je »urbana nesnaga radost za oči takrat, ko postane blago?«

Kakšen pastiš nam je skuhal Danny Boyle?


Viri in literatura:

Arsenjuk, Luka (2006): Prava filmska teorija morda še ne obstaja. Intervju s Fredericom Jamesonom. Ekran, št. 4-5, str. 52-54.

Arsenjuk, Luka (2007): Konfiguracija političnega filma. Ekran, št. 2-3, str. 51-53.

Ben-Shaul, Nitzan (2007). Film: the key concepts. Oxford, New York.

Jameson, Frederic (1992). Postmodernizem. Problemi-Razprave, Ljubljana.

Petek, Polona (2009): Ekolociranje spektatorstva v dobi raziskav občinstva. Ekran, št. 2-3, str.48-51.

Petek, Polona (2008): Gledalci in politika odpora- kulturološki premiki v filmski vedi poznega dvajsetega stoletja. Ekran, št. 9-10, str. 50-53.

Petek, Polona (2008): Od spektatorja h gledalcu- usodno razpotje filmske vede. Ekran, št. 2-3, str.47-49.

Več pa tukaj.


0 komentarji:


Nina Cvar in Tit Podobnik FIMUTHE: Film, Music and Theory