Katja Čičigoj: Pastiš v masalini omaki: Kartografija nestvarnosti kot simptom globalizirane stvarnosti v filmu Revni milijonar
7.4. 2010, ob 18. uri, v klubu SOT 24,5 (stavba Lovci), Metelkova mesto.
V tokratnem predavanju se s pomočjo Jamesonove neomarksistične filmske teorije sprašujemo prav to- kakšno je bilo Boylovo »srečanje s tujo kulturo?« Gre zgolj za postmoderni pastiš pastiša, za jadranje na rastoči popularnosti bollywoodskega žanra, ki film spreminja v skorajšnjo MTV poldokumentarno dramo? Kakšno je razmerje med objektom pastiša in njegovo reprezentacijo? Kje (ali sploh) gre iskati dokumentarno vrednost oskarjevega nagrajenca? Morda v kognitivni kartografiji globalizirane stvarnosti s politično subverzivnim potencialom? Ali gre zgolj za obliko poverty porna, v kateri je »urbana nesnaga radost za oči takrat, ko postane blago?«
Kakšen pastiš nam je skuhal Danny Boyle?
Viri in literatura:
Arsenjuk, Luka (2006): Prava filmska teorija morda še ne obstaja. Intervju s Fredericom Jamesonom. Ekran, št. 4-5, str. 52-54.
Arsenjuk, Luka (2007): Konfiguracija političnega filma. Ekran, št. 2-3, str. 51-53.
Ben-Shaul, Nitzan (2007). Film: the key concepts. Oxford, New York.
Jameson, Frederic (1992). Postmodernizem. Problemi-Razprave, Ljubljana.
Petek, Polona (2009): Ekolociranje spektatorstva v dobi raziskav občinstva. Ekran, št. 2-3, str.48-51.
Petek, Polona (2008): Gledalci in politika odpora- kulturološki premiki v filmski vedi poznega dvajsetega stoletja. Ekran, št. 9-10, str. 50-53.
Petek, Polona (2008): Od spektatorja h gledalcu- usodno razpotje filmske vede. Ekran, št. 2-3, str.47-49.
Več pa tukaj.
0 komentarji:
Objavite komentar